Dienstverlening is samenwerken

Door Ron Eland

Ron Eland

Bij Technische Unie (Sonepar) voeren wij nu al gedurende een jaar of 6 het beheer uit van de z/OS technische infrastructuur. Dit vanuit de gedachte dat wij niet een leverancier zijn maar onderdeel van de uitdaging de business gepast te ondersteunen. Wat ik hiermee bedoel? We kunnen niet de infrastructuur managen door e.e.a. “langs de randen” van een overeenkomst te leggen. Infrastructuur heeft te veel raakvlakken met de gebruikte DBMS-omgeving en applicaties die gebruik maken van het platform c.q. de infrastructuur. 

Binnen de Technische Unie zijn wij verantwoordelijk voor system-engineering, workload-scheduling, voortbrenging en security. Met een vaste bezetting managen wij deze omgeving. Vanzelfsprekend lopen wij mee in projecten, geven advies op verbetering en efficiëntieslagen, enz. Ter verbetering van de dienstverlening hebben wij onze mensen, maar ook de betrokken mensen van Technische Unie, meegenomen in een softskill training in groepsverband en later op persoonlijk niveau. Dit alles om een betere partner voor onze relatie te zijn. 

Een dergelijke werkwijze vraagt een wezenlijk andere benadering dan bijvoorbeeld detachering of een project draaien bij een klant. Er dient op diverse levels binnen de organisatie overleg, consensus, vertrouwen en respect voor elkaars inspanning en belangen te zijn. Niet altijd even gemakkelijk maar wel heel bevredigend om te doen. Het vraagt betrokkenheid en een relatie met de klant en dat past gewoon bij onze onderneming. 

Training maakt deel uit van de samenwerking
Deel dit bericht op LinkedIn